A Chocorino honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Az vagy amit megeszel - Méregtelenítsd magad

Hogyan méregtelenítsd a szervezeted lépésről lépésre.

Mit érdemes enni

Ebben a témakörben tömkelegével vannak "szakértők", akik megmondják, hogy mit egyél és mit kerülj, de közülük csak kevesen gyógyultak meg diétával. Senki sem ismeri a tökéletes, egészség-diétát. Mindenkinek a saját szervezetét kell optimalizálnia, így a felelősség ebben a témában sem kikerülhető. Neked kell eldöntened mit teszel a szádba. Ez persze nem azt jelenti, hogy tudományos kutatásokat kell végezni, és saját diétát feltaláni (persze ez sem tilos :) ). Kutatni kell a lehetőségeket, és eldönteni melyik diéta illik hozzád leginkább, vagy több keverékéből kialakítani egy sajátot. Vannak akik látványos egészségjavulást értek el csupán egy apró szokás megváltoztatásával, például elkezdtek figyelni arra, hogy megfelelő mennyiségű tiszta vizet igyanak. Van akinek pedig drasztikusabb változtatás sem hozott javulást.

Számomra a legfontosabb támpont mindig a statisztika, ebben hiszek igazán. Az emberi szervezet annyira bonyolult és összetett, hogy az a fajta tudományos megközelítés, ami sejt szinten próbálja megérteni és gyógyítani a betegségeket nem tűnik a leghatékonyabb módszernek. Egyel legalábbis. A statisztika viszont ritkán hazudik. De mit mondhat a statisztika a diétáról? Sokat, nagyon is sokat. Bizonyos diéták bizonyítottan hatásosak bizonyos betegségek leküzdésében. A makrobiotikus diéta például számtalan embernek segített az endometriózis, a PCOS és más betegségek leküzdésében. De bármilyen diétát is nézünk a kérdés mindig az, segített-e számos ember gyógyulásában vagy sem.

Egeszsegedre

 

Hogyan minimalizáljuk a bevitt méreganyagokat

Elsőként érdemes az alapokkal kezdeni. Amikor élelmiszerről és diétáról beszélünk, két fontos szempont van, az egyik az élelmiszer fajtája, a másik a minősége. A minőség elsősorban azt jelenti, hogy sok méreg van benne vagy nem olyan sok, esetleg ici-pici. És ha toxikus anyagok szervezetbe jutásáról van szó érdemes tágítani a kört és nem csak a szájon keresztül bekerülő mérgekre fókuszálni. Miként is lehet a szervezetbe kerülő mérgek mennyiségét csökkenteni:

  • Víz: igyunk sok, TISZTA vizet. Ne igyunk csap vizet, növényvédő szereket, hormonokat, nehézfémeket is tartalmazhat. Igyunk palackos vizet, de legjobb ha megfelelő szűrőt veszünk magunknak. 
  • Zölddéges és gyümölcsök: próbáljuk minél tisztább forrásból beszerezni őket. A legjobb a bio minőség (nem feltétlenül kell a hivatalos minősítés ha tudjuk hogyan termesztik). Ha nem jutunk hozzá ilyenhez akkor érdemes ecetes vízben lemosni a zöldségeket, gyümölcsöket.
  • Húsok: normál tartásban az állatok nagyon sok antibiotikumot kapnak. Próbáljunk tiszta forásból beszerezni vagy egyszerűen csökkentsük a húsbevitelt.
  • Gabonák: növényvédőszereket tartalmazhatnak. Gabonákból mindenképp érdemes bio minőséget keresni.
  • Feldolgozott élelmiszerek: rendszerint nagy mennyiségben tartalmaznak vegyi anyagokat. Tanácsos kerülni amennyire csak lehet.
  • Tusfürdők, samponok stb.: általában nagyon sok vegyi anyagot tartalmaznak. Ezen a piacon is pozitív a tendencia, egyre több gyártó figyel, hogy legyen parafin, illatosító és egyéb vegyi anyagoktól mentes a terméke, de a többség még itt is a kerülendő kategóriába tartozik. Én preferálom a kemény szappanokat, mert csomagoló anyagból is sokkal kevesebb keletkezik, és ma már elérhetőek a természetes szappanok sok helyen. Ha valaki ragaszkodik a folyékonyhoz, akkor is érdemes figyelni, hogy természetes összetevőkből legyen. A BIO felirattal itt ferdítenek a leginkább a gyártók. Bele tesznek egy összetevőt ami BIO minőség, amit nagy betűkkel feltüntetnek a flakonon, egyébként pedig tele nem természetes, vegyi anyagokkal.
  • Fogkrém: a fogkrémekben található fluorid sokat vitatott téma. Engem sosem izgatott annyira, hogy mélyebben beleássam magam abba, hogy tényleg káros-e. Lehet, hogy nem az. Az viszont biztos, hogy nem káros, ha kerülöm. Így fluorid mentes, csak győgynövényekből álló fogkrémet használok és jól vagyok vele. Ez így volt azelőtt is mielőtt kakaóbab fogyasztó lettem volna. A fluoridnál sokkal több figyelmet érdemel szerintem a triclosan, ami sajnos nem csak fogkrémekben található meg."Több tanulmány állapított meg egyértelmű összefüggést a triclosan fogyasztás és a hormontermelési zavarok, csökkent baktérium ellenáló képesség valamin gyakoribb allergiák között." (The Sunday Morning Herald)*
  • Levegő: a levegőt magunk körül kicserélni nem lehet, de kicsit lehet erre is figyelni. Minél több idő töltése szabadban, a jó levegőn. A lakás rendszeres szellőztetése, főleg a reggeli órákban.
  • Smink: természetes kozmetikumok használata.
  • Ruházat: fontosabb mint sokan gondolják. Sokkal egészségesebb természetes anyagokból készült ruhákat hordani, főleg azon darabok esetében amik érintkeznek a bőrünkkel.

 

Sok kis lépés, mind előre visz.

 

V.-D. Alma

*: 2016 szeptemberében Amerikában az FDA (Food and Drug Adminiatration) betiltott számos fertőtlenítő hatású mosószert, amelyek bizonyos aktív hatóanyagokat tartalmaznak, például a triclosan.

Forrás: FDA